جدیدترین پروتزهای دست مصنوعی چگونه ساخته می شوند؟

دست مصنوعی www.sanybody.com

جدیدترین پروتزهای دست مصنوعی جهت افزایش توانایی ها و برگرداندن نیروی از دست رفته اندام فوقانی فرد طراحی می شوند. از آنجایی که قطع عضو در دست یکی از بزرگترین مشکلاتی است که در طول زندگی برخی از افراد را درگیر می کند، از این رو ساخت این پروتز ها سبب شده است تا اعتماد به نفس افرادی که دارای این معضل هستند افزایش پیدا کند و با امید بیشتری به زندگی خود ادامه دهند.

این اندام های مصنوعی به گونه ای تولید می شوند که از نظر زیبایی، مکانیکال و مایوالکتریک در دسته بندی های متفاوتی قرار خواهند گرفت. از این رو نحوه ساخت آنها با یکدیگر متفاوت است.

به دلیل پیشرفت های قابل توجهی که در حیطه تجهیزات پزشکی ایجاد شده است، امروزه دیگر پروتز های قدیمی کارایی خود را از دست داده اند و افراد ترجیح می دهند تا دست مصنوعی را انتخاب کنند که عملکردی بسیار مشابهی با دست طبیعی خود آنها داشته باشد. از این رو متریال متنوع همراه با تکنولوژی نوینی در ساخت جدیدترین پروتزهای دست مصنوعی به کار برده می شود.

امروزه جدیدترین پروتزهای دست را با استفاده از سیستم های هوشمند الکترونیکی تولید می کنند تا کارایی بالایی را از خود نشان دهند. از این طریق عملکرد آنها مانند دست طبیعی خواهد بود. سیستم های حسگر، باتری و ریزپردازنده های موجود در این نوع از پروتز ها عملکرد طبیعی دست را تا حدود زیادی شبیه سازی خواهند داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *