دلایل قطع دست یا انگشت

دلایل قطع دست و انگشت -www.sanybody.com

پزشکان همه تلاش خود را می‌‌کنند که از قطع کردن دست یا انگشتان خود داری کنند. خوشبختانه به لطف پیشرفت‌هایی که در عرصه روش‌های مختلف جراحی به دست آمده است می‌توان به طرز قابل توجهی عملکرد دست و انگشتان را با بالاترین میزان اثر گذاری حفظ کرد. در ادامه به برخی از دلایل قطع دست یا انگشت

دست مصنوعی-www.sanybody.com_

اما در برخی از بیماری‌های شدید یا آسیب دیدگی‌های حاد ممکن است قطع یک عضو برای سلامت فرد در آینده ضروری باشد. معمولاً تصادف شایع‌ترین علت قطع انگشت دست است. ممکن است تصادف در محل کار و یا در اوقات فراغت رخ داده است .

تصادف-www.sanybody.com_

به عنوان مثال ممکن است هنگامی که در یک فعالیت ورزشی یا سرگرمی شرکت می‌کنید دست شما آسیب ببیند و قطع عضو ضروری باشد. احتمال آنکه تصادف در همه سنین باعث قطع عضو شود وجود دارد. در برخی موارد امکان پیوند عضو قطع شده وجود دارد که معمولاً عمل پیوند یک عمل جراحی بسیار دشوار است و جراح با یک کار دشوار و پیچیده مواجه خواهد شد. این مسئله در مواردی که دست قطع شده است دشوارتر است و همیشه عمل با موفقیت همراه نخواهد بود. تصمیم گیری برای انجام جراحی در همه افراد یکسان نیست. برای اینکه جراحی پیوند موفقیت آمیز باشد باید عضو قطع شده به موقع به دست جراح برسد بدون آن که تقریباً تغییری در ظاهر آن ایجاد شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *